Garanti / RMA og leveringsfejl vedrørende mærket YABER

Klik her for at se vilkår og betingelser for andre mærker.

 

Garanti gives for produkter, der er leveret af Cenor. Returnering af defekte produkter sker i henhold til aftale og i overensstemmelse med afsnittet om RMA.

Garanti

Garantiperioden starter fra og med købsdatoen i henhold til købsbeviset og ophører efter 24 måneder.

Hvis du har brug for service, men har mistet købsbeviset, eller hvis forhandleren er ukendt for Cenor (f.eks. en sælger på en online auktionsplatform), anses garantiperioden for at være startet tre måneder efter produktets produktionsdato, som er angivet på produktet eller kan udledes af serienummeret.

Hvis du har brug for service for produkter uden produktionsdato eller serienummer på produktet, kræves et gyldigt købsbevis.

Hvis reparation ikke er muligt eller kommercielt gennemførligt, kan Cenor erstatte produktet med et nyt eller renoveret produkt med lignende funktioner.

Efter reparation eller udskiftning fortsætter garantiperioden fra den oprindelige købsdato.

RMA/DOA

En forudsætning for returnering er et godkendt RMA-nummer, som udstedes af Cenor. RMA-nummeret er gyldigt i 14 dage og gælder kun for de på forhånd aftalte produkter.

Når du har modtaget et RMA-nummer fra din sælger hos Cenor eller via rma@cenor.se, vil Cenor sende en returlabel pr. e-mail med de godkendte artikler. Denne returlabel skal vedlægges i den returnerede forsendelse.

Hvis der er afvigelser fra den aftalte returpolitik, forbeholder Cenor sig retten til at afvise returneringen, hvilket kan medføre, at returneringen sendes tilbage for kundens regning. Forsendelsen skal returneres til den på forhånd aftalte returadresse.

Når vi har modtaget returneringen, vil vi sende en erstatningsvare eller kreditere den returnerede vare inden for 3 arbejdsdage.

Leveringsfejl

Reklamation over fejl i leveringen skal være Cenor i hænde inden for syv kalenderdage fra modtagelsesdatoen.

Hvis der ikke reklameres inden for 7 kalenderdage, anses leveringen for at være korrekt leveret.

Reklamation af transportskader

Ved modtagelse af leveringen fra Cenor skal følgende overholdes:

  • Hvis emballagen er synligt beskadiget, skal dette påpeges til chaufføren. På fragtbrevet/PDA’en skal det anføres, at transporten “modtages med forbehold for skade”.
  • Udpakningen skal ske umiddelbart efter, at skader på emballagen er observeret, for at kontrollere om produktet er beskadiget. Hvis der opdages skade på varen under udpakningen, skal kunden straks kontakte Cenor.
  • Beskadiget produkt kan returneres til Cenor efter modtagelse af et RMA-nummer.

 Returadresse:

Cenor Logistics AB
Skrittvägen 4
567 92 Vaggeryd
Sverige

Forbrugerinformation Ved eventuelle fejl på varen skal købsstedet kontaktes. De skal følge de regler, der gælder i henhold til Købeloven.

Garanti / RMA og bemærkning om levering

Der ydes garanti for produkter leveret af Cenor.
Returnering af defekte produkter sker ved kontrakt og i overensstemmelse med RMA-sektionen.

RMA
En forudsætning for returneringen er et godkendt RMA-nummer fra Cenor, RMA-nummeret er gyldigt i 14 dage og dækker kun forud aftalte produkter.
Efter at have modtaget et RMA-nummer fra din sælger hos Cenor eller via service@cenor.dk, sender Cenor dig et returkort via e-mail med de godkendte varer.
Denne returseddel skal vedlægges den returnerede sending.
Hvis der er afvigelser fra det aftalte, forbeholder Cenor sig ret til at afvise returneringen, hvilket kan resultere i, at returneringen returneres for kundens regning.
Forsendelsen skal returneres til den forud aftalte returadresse.

Leveringsfejl
Klager over leveringsfejl skal være Cenor i stand inden for syv kalenderdage fra modtagelsesdatoen.
Hvis en note ikke er lavet inden for 7 kalenderdage, anses leveringen for at være leveret korrekt.

Klager over transportskader
Efter modtagelse af levering fra Cenor skal følgende overholdes:

  • En synlige skader på emballagen, skal dette påpeges for føreren. Det fremgår af fragtdokumentet/PDA’en, at forsendelsen »er modtaget med forbehold for skade«.
  • Udpakning skal ske umiddelbart efter, at skaden på emballagen er blevet observeret, for at kontrollere, om produktet er beskadiget eller ej. Hvis der opdages en skade ved
    udpakning af varer, så skal kunden kontakte Cenor uden forsinkelse.
  • Beskadiget produkt kan returneres til Cenor efter at have modtaget et RMA-nummer.

Returnering af hele produkter
Produkter kan kun returneres efter aftale og godkendt RMA-nummer.
Produkterne skal være i ubeskadigetog i salgbarstand. Emballagen skal være intakt, og emballagen må ikke have prismærker og/eller alarmmærker eller mærker. Hvis de ikke er opfyldt,
forbeholder Cenor sig ret til at nægte returneringen.
Produkter vil blive krediteret til den købte pris minus 20%, medmindre andet er aftalt.
Produkterne returneres til Cenor for kundens egen regning. Produkter, der er udløbet eller er ved at blive udgået fra Cenor-sortimentet, accepteres ikke til returnering.

Retur adresse:
Cenor Logistics AB
Skrittvägen 4
567 92 Vaggeryd
Sverige

Forbrugerinformation
I tilfælde af en mangel ved varen skal købsstedet for produktet kontaktes, de skal følge de regler der gælder efter forbrugerkøbeloven.